Звіт про роботу із зверненнями громадян

Аналітична довідка
Нижньосірогозької районної державної адміністрації
про стан роботи із зверненнями громадян
за І квартал 2019 року

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, районною державною адміністрацією протягом І кварталу 2019 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися громадянами.

З метою розв’язання своїх проблем до районної державної адміністрації протягом звітного періоду звернулося 94 громадянина, у тому числі 28 звернень, які надійшли з державної установи «Херсонський обласний контактний центр», що у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 10 , або на 3% менше. Слід відмітити, що 64 звернення (або 68 %) – надійшло на особистий прийом, у тому числі 1 (або 1,5 %) – на виїзному прийомі громадян за місцем їх проживання.

Станом на 01 квітня 2019 року на контролі в районній державній адміністрації перебувало 94 звернення, або 100% від їх загальної кількості. Протягом звітного періоду 2019 року громадянами району порушено 94 питання, з них 65 (69,1 %) – вирішено позитивно, по 27 питаннях (28,7%) заявникам у межах чинного законодавства дано роз’яснення, 2 (2,1 %) – знаходяться на контролі у стадії виконання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами до постанови Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 року №94) районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 4 неодноразових звернення, 0 – анонімних, 0 – дублетних, 1- колективне (відповідний період минулого року: 3 – колективних, 0 – дублетних).

Як свідчить аналіз надходження звернень, протягом звітного періоду у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, спостерігається зменшення кількості звернень громадян на урядову «гарячу лінію» (27 проти 33), а також на «гарячу» телефонну лінію голови Херсонської обласної державної адміністрації показник (1 проти 5), 2 листа надійшло з обласної державної адміністрації. До Верховної Ради України, Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України, засобів масової інформації звернення не надходили.

Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях протягом січня-березня 2019 року, є питання:

  • соціального захисту населення (виплата субсидії, соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, виплати соціальної допомоги при народженні дитини, матеріальної допомоги на лікування, пільг для різних категорій громадян) – 78 (або 82,9 %), за І квартал 2018 року – 73 (або 75,2 %);
  • житлово-комунального господарства та водозабезпечення – 5 (5,3 %), за І квартал 2018 року – 6 (6,1 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 5 (5,3 %), І квартал 2018 року – 2(2,0%).

За звітний період від найменш захищеної категорії громадян надійшло 28 звернень (29,7 %), що на 9 більше показника минулого року.

Надійшло звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (1 проти 1), що дорівнює минулорічному показнику, збільшилось надходження звернень від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій (6 проти 5), від інвалідів І,ІІ,ІІІ групи (12 проти 7), від членів багатодітних сімей, одиноких матерів, матерів-героїнь (6 проти 4). Зменшились звернення від дітей війни (0 проти 1), ветеранів праці (0 проти 1).

У районній державній адміністрації не зафіксовано порушень строків розгляду та порядку пересилання звернень громадян. Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Заявників завжди повідомляють про результати розгляду у встановлений законодавством термін або відповідно до встановленого терміну у резолюціях голів обласної та районної державних адміністрації. Створено умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок. Протягом І кварталу 2019 року бажаючих взяти участь у роботі комісії не було, що відповідає аналогічному показнику минулого року.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07 травня 2014 року № 133 у районній державній адміністрації, щомісяця у визначені дні, діє “гаряча» телефонна лінія. Протягом січня-березня 2019 року на «гарячу» телефонну лінію громадяни району не зверталися, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року.

Відповідно до графіка прийому громадян за місцем їх проживання затвердженого 14 грудня 2018 року № 18/02-36 протягом І кварталу 2019 року головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником голови районної державної адміністрації здійснено 14 прийомів громадян за місцем їх проживання у населених пунктах району. Під час прийомів надійшло 1 звернення громадян (1 особа), порушено 1 питання, яке стосувалося житлово-комунального господарства та водозабезпечення. За результатами розгляду звернення на дане питання дано роз’яснення.

Відповідно до графіка перевірок структурних підрозділів районної державної адміністрації щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2019 році від 21 листопада 2018 року № 12/02-36, за звітний період було надано методичну та практичну допомогу з цих питань 2 структурним підрозділам районної державної адміністрації. Також, відповідно до затвердженого графіка надання практичної і методичної допомоги виконкомам сільських та селищної рад щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2019 році від 21 листопада 2018 року № 13/02-36 надано методичну та практичну допомогу 4 виконкомам сільських рад. За результатами перевірок складено відповідні довідки з рекомендаціями та пропозиціями щодо усунення виявлених недоліків у роботі із зверненнями громадян та направлено їх до безпосередніх виконавців.

Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються, у другу середу кожного місяця проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян на якій заслуховуються найбільш гострі та значущі звернення. Так, протягом поточного року на цій комісії було розглянуто 3 звернення, за результатами їх розгляду заявникам надано відповідні роз’яснення.

Відповідно до графіка звітувань на апаратній нараді при голові районної державної адміністрації начальників структурних підрозділів районної державної адміністрації про організацію роботи зі зверненнями громадян у 2019 році, затвердженого 21 листопада 2018 року № 12/02-36, протягом звітного періоду 2019 року на апаратній нараді прозвітувало 2 керівника структурних підрозділів районної державної адміністрації та 1 сільський голова про організацію роботи зі зверненнями громадян у очолюваних ними підрозділах та виконкомі.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щокварталу розглядаються на засіданнях колегії районної державної адміністрації, за результатами видаються відповідні розпорядження голови районної державної адміністрації.

На засіданнях районної комісії з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення розглядалися звернення громадян, що опинилися у скрутному становищі. Протягом І кварталу 2019 року з районного бюджету надано матеріальну допомогу 50 громадянам на загальну суму 55,1 тис. грн .

Також на комісії з питань надання матеріальної допомоги та пільг на житлово-комунальні послуги 5 військовослужбовцям та членам їх сімей надано матеріальну допомогу з районного бюджету на суму 21,0 тис.грн.

 За підсумками роботи із зверненнями громадян кожного кварталу забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян на Офіційному сайті органів влади району у рубриці «Звернення громадян», графіки прийомів громадян та «гарячої» телефонної лінії також розміщуються на Офіційному сайті органів влади району.

Керівництвом районної державної адміністрації запроваджено постійний системний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.

 

Інша мова