Звіт про роботу із зверненнями громадян

Аналітична довідка

Нижньосірогозької районної державної адміністрації

про  стан  роботи  із  зверненнями  громадян

за 9 місяців 2019 року

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, районною державною адміністрацією протягом 9 місяців 2019 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися громадянами.

З метою розв’язання своїх проблем до районної державної адміністрації протягом  звітного періоду звернувся 251 громадянин.  З державної установи «Херсонський обласний контактний центр» надійшло 96 звернень, що відповідає минулорічному показнику. Слід відмітити, що 140 звернень (або 55,7 %) – надійшло  на особистий прийом,  у тому числі  2 (або 1,4%) – на виїзному прийомі громадян за місцем їх проживання.

Станом на 30 вересня  2019 року на контролі в районній державній адміністрації перебувало 251 звернення, або 100% від їх загальної кількості. Протягом  звітного періоду  2019 року громадянами району  порушено 251 питання, з них 157 (62,5 %) – вирішено позитивно, по 94 питаннях (37,4%) заявникам у межах чинного законодавства дано роз’яснення.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня            2008 року № 858 районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 15 неодноразових звернень, 2 анонімне, 1- дублетних, 5 – колективних (відповідний період минулого року: 3 – колективних, 0- дублетних).

Як свідчить аналіз надходження звернень, протягом звітного періоду  у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, збільшились звернення, що надійшли на  урядову «гарячу лінію»  (86 проти 84), зменшились звернення, що надійшли  на «гарячу»  лінію голови Херсонської обласної державної адміністрації  (10 проти 12),   до Верховної  Ради України, Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України, засобів масової інформації (1 проти 2);  (13 проти  7) – листи, що надійшли з обласної державної адміністрації. За відповідний період надійшло 1 електронне звернення та 1 звернення Укрпоштою, за 9 місяців 2018 року такі звернення не надходили.

Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях протягом січня – вересня  2019 року, є  питання:

  • соціального захисту населення (виплата субсидії,  соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, виплати соціальної допомоги при народженні дитини, матеріальної допомоги на лікування, пільг для різних категорій громадян) – 198 (або 78,8%),  за 9 місяців 2018 року – 166 (або 71,5%);
  • житлово-комунального господарства та водозабезпечення – 21 (8,3%), за 9 місяців 2018 року – 21 (9%);
  • забезпечення дотримання законності та охорони  правопорядку, запобігання дискримінації- 7 (2,7% ), 9 місяців 2018 року- 3 (1,2%).

За   звітний період  від найменш захищеної категорії громадян надійшло 58 звернень що на 4 більше показника минулого року.

Збільшились звернення від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (2 проти 1),  від  інвалідів І, ІІ, ІІІ групи (21 проти 18), від членів багатодітних  сімей, одиноких матерів , матерів – героїнь (19 проти 17), залишається незмінним надходження звернень від  ветеранів праці (2 проти 2). Відбулося незначне зменшення звернень від «дітей війни» (3 проти 4) та від учасників та інвалідів війни , учасників бойових дій (11 проти 12).

У районній державній адміністрації не зафіксовано порушень строків розгляду та порядку пересилання звернень громадян. Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Заявників завжди повідомляють про результати розгляду у встановлений законодавством термін або відповідно до встановленого терміну у резолюціях голів обласної та районної державних адміністрації. Створено умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок. Протягом 9 місяців 2019 року  бажаючих взяти участь у роботі комісії не було, що відповідає аналогічному показнику минулого року.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07 травня 2014 року № 133 у районній державній адміністрації, щомісяця у визначені дні, діє “гаряча» телефонна лінія.  Протягом 9 місяців 2019 року на «гарячу» телефонну лінію громадяни району не зверталися, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року.

Відповідно до графіка прийому громадян за місцем їх проживання затвердженого 14 грудня 2018 року № 18/02-36 протягом  звітного періоду поточного року  керівництвом  районної  державної  адміністрації здійснено 46   прийомів  громадян за місцем їх проживання. Підчас прийомів надійшло 2 звернення громадян (2 особи),  порушено 1 питання, яке стосувалися житлово-комунального господарства та водозабезпечення та 1 питання, що стосувалося державного будівництва, адміністративно-територіального устрою. За результатами розгляду звернень на всі питання  дано роз’яснення.

Відповідно до графіка перевірок структурних підрозділів районної державної адміністрації щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2019 році від 27 листопада 2018 року № 12/02-36, за звітний період    надано методичну та практичну допомогу з цих питань 6 структурним підрозділам районної державної адміністрації. Також, відповідно до затвердженого графіка надання практичної і методичної допомоги виконкомам сільських та селищної рад щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян за 9 місяців  2019 року від 21 листопада 2018 року № 13/02-36 надано методичну  та  практичну  допомогу 11 виконкомам сільських рад. За результатами перевірок складено відповідні довідки з рекомендаціями та пропозиціями щодо усунення виявлених недоліків у роботі із зверненнями громадян та направлено їх до безпосередніх виконавців.

Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються, у другу середу кожного місяця проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян на якій заслуховуються найбільш гострі та значущі звернення. Так, протягом 9 місяців 2019 року на цій комісії було  розглянуто 9 звернень, за результатами їх розгляду заявникам надано відповідні роз’яснення.

Відповідно до графіка звернень на апаратній нараді при голові районної державної адміністрації начальників  структурних підрозділів районної державної адміністрації про організацію роботи із зверненнями громадян у 2019 році, затвердженого 21 листопада 2018 року № 12/02-36, протягом  звітного періоду 2019 року на апаратній нараді прозвітувало  6 керівників структурних підрозділів та два сільських голови про організацію роботи із зверненнями громадян у очолюваних ними підрозділах та виконкомах.

На засіданнях районної комісії з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення розглядалися звернення громадян, що опинилися у скрутному становищі. Протягом 9 місяців 2019 року з районного бюджету надано матеріальну допомогу 115 громадянам на загальну суму 137,6 тис. грн.

Також на комісії з питань надання матеріальної допомоги та пільг на житлово-комунальні послуги 7 військовослужбовцям та членам їх сімей надано матеріальну допомогу з районного бюджету  на суму 25,0 тис. грн.

За підсумками роботи із зверненнями громадян кожного кварталу забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян на Офіційному сайті органів влади району у рубриці «Звернення громадян»,  графіки прийомів громадян та «гарячої» телефонної лінії також розміщуються  на Офіційному сайті органів влади району.

Керівництвом районної державної адміністрації запроваджено постійний системний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.

 

Інша мова