Звіт про роботу із зверненнями громадян

Аналітична довідка
Нижньосірогозької районної державної адміністрації
про  стан  роботи  із  зверненнями  громадян
за І квартал 2020 року

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, районною державною адміністрацією протягом  І кварталу 2020 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які  порушувалися громадянами.

З метою розв’язання своїх проблем до районної державної адміністрації  протягом  звітного періоду звернулося 87 громадян, у тому числі 22 звернення, які надійшли з державної установи «Херсонський обласний контактний центр», що у порівнянні з  відповідним періодом минулого року на 6, або на  21,5% менше. Слід відмітити, що 65 звернень (або 74,7 %) – надійшло  на особистий прийом.

Станом на 01 квітня 2020 року на контролі в районній державній адміністрації перебувало 87 звернень або 100% від їх загальної кількості. Протягом звітного періоду  2020 року громадянами району  порушено 87 питань, з них 58 (66,7%) – вирішено позитивно, по 27 питанням (31 %) заявникам у межах чинного законодавства дано роз’яснення, 2 (2,3 %) – знаходяться на контролі у стадії виконання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858 (зі змінами до постанови Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 року №94) районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 3 неодноразових звернення, 0- анонімних, 0 – дублетних, 1- колективне (відповідний період минулого року: 4-неодноразових, 0-анонімних. 0-дублетних, 1-колективне).

Як свідчить аналіз надходження звернень, протягом звітного періоду  у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, спостерігається зменшення кількості звернень громадян на урядову «гарячу лінію» (17 проти 27), та збільшення кількості звернень громадян на «гарячу» телефонну лінію голови Херсонської обласної державної адміністрації (5 проти 1). До Верховної  Ради України,   Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України, засобів масової інформації  звернення не надходили.

Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях протягом  січня-березня 2020 року, є  питання:

  • соціального захисту населення (виплата соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, субсидії,  виплати матеріальної допомоги на лікування, надання пільг для різних категорій громадян)  – 77 (або 88,5 %),  за І квартал 2019 року – 78 (або 82,9 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 5 (5,7%), за І квартал 2019 року -1 (1%);
  • житлово-комунального господарства – 2 (2,3 %), за І квартал 2019 року – 5 (5,3 %).

За   звітний період  від найменш захищеної категорії громадян надійшло  34 звернення (39 %), що на 9  більше показника минулого року.

 Збільшилась кількість надходження звернень від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи (23 проти 12), від «дітей війни» (3 проти 0); залишається незмінним надходження звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи  (1 проти 1), від членів багатодітних  сімей, одиноких матерів , матерів – героїнь (6 проти 6). Відбулося значне зменшення звернень  від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій (1 проти 6).

У районній державній адміністрації не зафіксовано порушень строків розгляду та порядку пересилання звернень громадян. Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Заявників завжди повідомляють про результати розгляду у встановлений законодавством термін або відповідно до встановленого терміну у резолюціях голів обласної та районної державних адміністрації. Створено умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок. Протягом   І кварталу 2020 року  бажаючих взяти участь у роботі комісії не було, що відповідає аналогічному показнику минулого року.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07 травня 2014 року № 133 у районній державній адміністрації, щомісяця у визначені дні, діє “гаряча» телефонна лінія.  Протягом січня-березня  2020 року на «гарячу» телефонну лінію громадяни району не зверталися, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року.

Відповідно до графіка прийому громадян за місцем їх проживання затвердженого 29 листопада 2019 року № 19/02-36/0/19 протягом І кварталу 2020 року  головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником голови районної державної адміністрації здійснено 13 прийомів громадян за місцем їх проживання у  населених  пунктах  району. Під час прийомів звернення від громадян не надходили.

Відповідно до графіка перевірок структурних підрозділів районної державної адміністрації щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2020 році від 29 листопада 2019 року № 18/02-36/0/19, за звітний період   було надано методичну та практичну допомогу з цих питань 3 структурним підрозділам районної державної адміністрації. Також, відповідно до затвердженого графіка надання практичної і методичної допомоги виконкомам сільських та селищної рад щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2020 році від 02 грудня 2019 року № 20/02-36/0/19 надано методичну  та  практичну  допомогу 4 виконкомам сільських  рад. За результатами перевірок складено відповідні довідки з рекомендаціями та пропозиціями щодо усунення виявлених недоліків у роботі із зверненнями громадян та направлено їх до безпосередніх виконавців.

Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються, у другу середу кожного місяця проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких заслуховуються найбільш гострі та значущі звернення. Так, протягом поточного року на цій комісії було  розглянуто 3 звернення, за результатами їх розгляду заявникам надано відповідні роз’яснення.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях колегії районної державної адміністрації, за результатами  видаються відповідні розпорядження голови районної державної адміністрації.

На засіданнях районної комісії з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення розглядалися звернення громадян, що опинилися у скрутному становищі. Протягом І кварталу 2020 року з районного бюджету надано матеріальну допомогу 58 громадянам  на загальну суму 47,2 тис. грн.

За підсумками роботи із зверненнями громадян кожного кварталу забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян на Офіційному сайті органів влади району у рубриці «Звернення громадян»,  графіки прийомів громадян та «гарячої» телефонної лінії також розміщуються  на Офіційному сайті органів влади району.

Керівництвом районної державної адміністрації запроваджено постійний системний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.

Інша мова