Звіт про роботу із зверненнями громадян

Аналітична довідка

Нижньосірогозької районної державної адміністрації

про  стан  роботи  із  зверненнями  громадян

за 9 місяців 2020 року

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, районною державною адміністрацією протягом 9 місяців 2020 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися громадянами.

З метою розв’язання своїх проблем до районної державної адміністрації протягом  звітного періоду звернулося 225 громадян.  З державної установи «Херсонський обласний контактний центр» надійшло 78 звернень, що у порівнянні з  відповідним періодом минулого року на 18 звернень, або на 19 % менше. Слід відмітити, що 144 звернень (або 64 %) – надійшло  на особистий прийом.

Станом на 30 вересня 2020 року на контролі в районній державній адміністрації перебувало 225 звернень, або 100% від їх загальної кількості. Протягом  звітного періоду  2020 року громадянами району  порушено 225 питань, з них 116 (51,6 %) – вирішено позитивно, по 98 питаннях (43,6%) заявникам у межах чинного законодавства дано роз’яснення, 11 (4,8 %) – знаходяться на контролі у стадії виконання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня            2008 року № 858 районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 8-неодноразових звернень, 0- анонімних, 0- дублетних, 5- колективних (відповідний період минулого року: 10-неодноразових, 1-анонімне, 2 – колективних, 0- дублетних).

Як свідчить аналіз надходження звернень, протягом звітного періоду  у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, спостерігається зменшення кількості звернень громадян на урядову «гарячу лінію» (67 проти 86), не змінився показник щодо звернення на «гарячу»  лінію голови Херсонської обласної державної адміністрації  (10 проти 10). До Верховної  Ради України,   Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України, засобів масової інформації  звернення не надходили.

За відповідний період надійшло 1 електронне звернення, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року та 1 звернення через «Укрпошту».

Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях протягом 9 місяців  2020 року, є  питання:

  • соціального захисту населення (виплата субсидії,  соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, матеріальної допомоги на лікування, пільг для різних категорій громадян) –  161 (або 71,5%),  за 9 місяців 2019 року – 198 (або 78,8 %);
  • житлово-комунального господарства та водозабезпечення – 13 (5,7%), за 9 місяців 2019 рік – 21 (8,3%);
  • аграрної політики і земельних відносин – 10 (4,4%), за 9 місяців 2019 року-6 (2,3%);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, запобігання дискримінації – 2 (0,8% ), за 9 місяців 2019 року – 7 (2,7% );
  • транспорту і зв’язку -2 (0,8%), за 9 місяців 2019 року – 1 (0,3% ).

За   звітний період  від найменш захищеної категорії громадян надійшло 68 звернень, що дорівнює показнику минулого року.

Надійшло звернень від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (14 проти 2 ), що  більше на 12 звернень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, від членів багатодітних  сімей, одиноких матерів, матерів –героїнь (11 проти 19), від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій (8 проти 11), збільшилося надходження звернень від  інвалідів І, ІІ, ІІІ групи (29 проти 21 дітей війни (4 проти 3). Залишається незмінним надходження звернень від ветеранів праці (2 проти 2)

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07 травня 2014 року № 133 у районній державній адміністрації, щомісяця у визначені дні, діє “гаряча» телефонна лінія.  Протягом 9 місяців 2020 року на «гарячу» телефонну лінію громадяни району не зверталися, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року.

Відповідно до графіка прийому громадян за місцем їх проживання затвердженого 30 червня 2020 року № 12/02-33/0/20 протягом 9 місяців 2020 року  головою районної державної адміністрації, його першим заступником та заступником голови районної державної адміністрації здійснено 26 прийомів громадян за місцем їх проживання у  населених  пунктах  району. Підчас прийомів надійшло 2 звернення громадян (2 особи),  порушено 2 питання, яке стосувалися житлово-комунального господарства та водозабезпечення. За результатами розгляду звернень на всі питання  дано роз’яснення.

Відповідно до графіка перевірок структурних підрозділів районної державної адміністрації щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2020 році від 29 листопада 2019 року № 18/02-36/0/19, за звітний період було надано методичну та практичну допомогу з цих питань 8 структурним підрозділам районної державної адміністрації. Також, відповідно до затвердженого графіка надання практичної і методичної допомоги виконкомам сільських та селищної рад щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2020 році від 02 грудня 2019 року № 20/02-36/0/19 надано методичну  та  практичну  допомогу 8 виконкомам сільських та селищної  рад. За результатами перевірок складено відповідні довідки з рекомендаціями та пропозиціями щодо усунення виявлених недоліків у роботі із зверненнями громадян та направлено їх до безпосередніх виконавців.

Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються, у другу середу кожного місяця проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, на якій заслуховуються найбільш гострі та значущі звернення. Так, протягом поточного року на цій комісії було  розглянуто 9 звернень, за результатами їх розгляду заявникам надано відповідні роз’яснення.

Підсумки роботи із зверненнями громадян щопівроку розглядаються на засіданнях колегії районної державної адміністрації, за результатами  видаються відповідні розпорядження голови районної державної адміністрації.

На засіданнях районної комісії з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення розглядалися звернення громадян, що опинилися у скрутному становищі. Протягом 9 місяців 2020 року з районного бюджету надано матеріальну допомогу 111 громадянам  на загальну суму 121,7 тис. грн.

На засіданнях районної комісії з питань надання цільової адресної грошової допомоги для забезпечення лікуванням онкологічних хворих Нижньосірогозького району Херсонської області розглядалися звернення онкологічних хворих громадян.  Протягом 9 місяців 2020 року з районного бюджету надано цільову адресну грошову допомогу 2 громадянам  на загальну суму 80,0 тис. грн.

На засіданні районної комісії з питань надання одноразової матеріальної допомоги учасникам антитерористичної операції, операції Об′єднаних сил та членам їх сімей, надано матеріальну допомогу 3 громадянам  на загальну суму 9,0 тис.грн.

За підсумками роботи із зверненнями громадян кожного кварталу забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян на Офіційному сайті органів влади району у рубриці «Звернення громадян»,  графіки прийомів громадян та «гарячої» телефонної лінії також розміщуються  на Офіційному сайті органів влади району.

У районній державній адміністрації не зафіксовано порушень строків розгляду та порядку пересилання звернень громадян. Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Заявників завжди повідомляють про результати розгляду у встановлений законодавством термін або відповідно до встановленого терміну у резолюціях голів обласної та районної державних адміністрації. Створено умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок. Протягом 9 місяців  2020 року  бажаючих взяти участь у роботі комісії не було, що відповідає аналогічному показнику минулого року.

Керівництвом районної державної адміністрації запроваджено постійний системний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.

 

Інша мова