Звіт про роботу із зверненнями громадян

Аналітична довідка

Нижньосірогозької районної державної адміністрації

про  стан  роботи  із  зверненнями  громадян

за 2019 рік

 

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», актів Президента України стосовно роботи із зверненнями громадян, районною державною адміністрацією протягом 2019 року проводилася робота щодо кваліфікованого, неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувалися громадянами.

З метою розв’язання своїх проблем до районної державної адміністрації протягом  звітного періоду звернулося 335 громадян.  З державної установи «Херсонський обласний контактний центр» надійшло 114 звернень, що на 2 менше показника минулого року, або 1,7%. Слід відмітити, що 191 звернення (або 57 %) – надійшло  на особистий прийом,  у тому числі  2 (або 1,0%) – на виїзному прийомі громадян за місцем їх проживання.

Станом на 28 грудня  2019 року на контролі в районній державній адміністрації перебувало 335 звернень, або 100% від їх загальної кількості. Протягом    2019 року громадянами району  порушено 335 питань, з них 194 ( 57,9%) – вирішено позитивно, по 122 питаннях (36,4%) заявникам у межах чинного законодавства дано роз’яснення, 9 (2,6) – знаходяться у стадії виконання.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня            2008 року № 858 районною державною адміністрацією забезпечено застосування Класифікатора звернень громадян. Так, за ознакою надходження розглянуто 17 неодноразових звернень, 2 анонімне, 3- дублетних, 9 – колективних (відповідний період минулого року: 3 – анонімних, 8 – колективних, 4- дублетних).

Як свідчить аналіз надходження звернень, протягом звітного періоду  у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, збільшились звернення, що надійшли на  урядову «гарячу лінію»  (103 проти 100), зменшились звернення, що надійшли  на «гарячу»  лінію голови Херсонської обласної державної адміністрації  (11 проти 15),   до Верховної  Ради України, Офісу Президента України та Кабінету Міністрів України, засобів масової інформації (1 проти 1);  (25 проти  8) – листи, що надійшли з обласної державної адміністрації. За відповідний період надійшло 2 електронних звернення.

Найбільш чисельною групою питань, які порушували громадяни у своїх зверненнях протягом   2019 року, є  питання:

  • соціального захисту населення (виплата субсидії,  соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, одиноким матерям, виплати соціальної допомоги при народженні дитини, матеріальної допомоги на лікування, пільг для різних категорій громадян) – 254 (або 75,7%),  за  2018 року – 196 (або 62,9%);
  • житлово-комунального господарства та водозабезпечення – 24 (7,1%), за  2018 рік – 24 (8,4%);

За   звітний період  від найменш захищеної категорії громадян надійшло 86 звернень що на 23 більше показника минулого року.

Збільшились звернення від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи (2 проти 1),  від  інвалідів І, ІІ, ІІІ групи (40 проти 20), від членів багатодітних  сімей, одиноких матерів , матерів – героїнь (25 проти 20), від «дітей війни» (6 проти 4) залишається незмінним надходження звернень від  ветеранів праці (2 проти 2). Відбулося незначне зменшення звернень  від учасників та інвалідів війни , учасників бойових дій (12 проти 16).

У районній державній адміністрації не зафіксовано порушень строків розгляду та порядку пересилання звернень громадян. Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації, розглядаються  керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Заявників завжди повідомляють про результати розгляду у встановлений законодавством термін або відповідно до встановленого терміну у резолюціях голів обласної та районної державних адміністрації. Створено умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та можливість ознайомлюватися з матеріалами перевірок. Протягом 2019 року  бажаючих взяти участь у роботі комісії не було, що відповідає аналогічному показнику минулого року.

Відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 07 травня 2014 року № 133 у районній державній адміністрації, щомісяця у визначені дні, діє “гаряча» телефонна лінія.  Протягом  2019 року на «гарячу» телефонну лінію громадяни району не зверталися, що відповідає показнику відповідного періоду минулого року.

Відповідно до графіка прийому громадян за місцем їх проживання затвердженого 14 грудня 2018 року № 18/02-36 протягом  звітного періоду поточного року  керівництвом  районної  державної  адміністрації здійснено 60   прийомів  громадян за місцем їх проживання. Підчас прийомів надійшло 2 звернення громадян (2 особи),  порушено 2 питання, які стосувалися житлово-комунального господарства, водозабезпечення та  державного будівництва, адміністративно-територіального устрою. За результатами розгляду звернень на всі питання  дано роз’яснення.

Відповідно до графіка перевірок структурних підрозділів районної державної адміністрації щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян у 2019 році від 27 листопада 2018 року № 12/02-36, за звітний період    надано методичну та практичну допомогу з цих питань 8 структурним підрозділам районної державної адміністрації. Також, відповідно до затвердженого графіка надання практичної і методичної допомоги виконкомам сільських та селищної рад щодо вивчення стану справ із розгляду звернень громадян за  2019 року від 21 листопада 2018 року № 13/02-36 надано методичну  та  практичну  допомогу 14 виконкомам сільських рад. За результатами перевірок складено відповідні довідки з рекомендаціями та пропозиціями щодо усунення виявлених недоліків у роботі із зверненнями громадян та направлено їх до безпосередніх виконавців.

Для сприяння громадянам у вирішенні питань, з якими вони звертаються, у другу середу кожного місяця проводяться засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян на якій заслуховуються найбільш гострі та значущі звернення. Так, протягом 2019 року на цій комісії було  розглянуто 12 звернень, за результатами їх розгляду заявникам надано відповідні роз’яснення.

Відповідно до графіка звернень на апаратній нараді при голові районної державної адміністрації начальників  структурних підрозділів районної державної адміністрації про організацію роботи із зверненнями громадян у 2019 році, затвердженого 21 листопада 2018 року № 12/02-36, протягом  звітного періоду 2019 року на апаратній нараді прозвітувало  6 керівників структурних підрозділів та 3 сільських голів про організацію роботи із зверненнями громадян у очолюваних ними підрозділах та виконкомах. На засіданнях районної комісії з питань надання матеріальної допомоги малозабезпеченим верствам населення розглядалися звернення громадян, що опинилися у скрутному становищі. Протягом  2019 року з районного бюджету надано матеріальну допомогу 163 громадянам на загальну суму 171,8 тис. грн.

Також на комісії з питань надання матеріальної допомоги та пільг на житлово-комунальні послуги 7 військовослужбовцям та членам їх сімей надано матеріальну допомогу з районного бюджету  на суму 25,0 тис. грн.

За підсумками роботи із зверненнями громадян кожного кварталу забезпечується висвітлення узагальнених відомостей щодо організації роботи із зверненнями громадян на Офіційному сайті органів влади району у рубриці «Звернення громадян»,  графіки прийомів громадян та «гарячої» телефонної лінії також розміщуються  на Офіційному сайті органів влади району.

Керівництвом районної державної адміністрації запроваджено постійний системний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян.

 

Інша мова